Nieuw onderwerp beginnen

Instellingen?

vandaag dus de thermostart gehangen en die werkt, moet ik nog ketelinstellingen veranderen? die staan nog op de oude thermostaat nl max cv-temp 60 graden pomp nalooptijd 5 minuten, en participatieweerstand op 0 Remeha calenta 40c open therm.
1 opmerking

Ik vermoed dat je de anticipatieweerstand bedoeld? Deze kun je op 0 laten staan. Ik raad tevens aan om de nadraaitijd van de pomp op de fabrieksinstelling te zetten, namelijk 1 minuut. Ik ga er hierbij vanuit dat je de ketel op OpenTherm hebt aangesloten.

De maximumtemperatuur kun je het beste instellen op 80 graden. Het OpenThermprotocol is namelijk zo ingesteld dat de ideale temperatuur berekend wordt die op dat moment nodig is. Het verschil met een aan/uit aansluiting is dat de ketel bij Aan/uit het water voor de CV altijd naar de ingestelde temperatuur verwarmd, in jouw geval 60 graden. Het water in je ketel waarschijnlijk zelden richting 80 graden gaan omdat met lagere temperaturen het huis ook prima verwarmd kan worden. Een uitzondering kan in dit geval strenge vorst zijn in combinatie met slechter isolatie of een verouderde CV infrastructuur.

Overigens is het per ketel afhankelijk of deze de maximaal ingestelde temperatuur volgt. Bij sommige ketels overruled het deze maximum temperatuurinstelling wanneer de thermostaat is aangesloten via OpenTherm op de ketel.

Aanmelden of registreren om een reactie te posten