Nieuw onderwerp beginnen

ELGA warmtepomp

Kan de Thermosmart toegepast worden bij een ELGA warmtepomp in combinatie met een CV ketel. De ELGA wordt de master in deze combinatie.

Beste Arend,

De Elga warmtepomp zou moeten kunnen werken met de ThermoSmart volgens de installateurshandleiding. Het gaat hierbij wel om type 3.0. Hier (vanaf pagina 13) kun je vinden hoe je het geheel moet aansluiten. Mocht je meer informatie willen dan kun je ook een serviceticket openen, dan kunnen wij je gerichter helpen.

Zodra ik weet wanneer ze gaan leveren zal ik een serviceticket inleggen. Alvast bedankt voor de reactie.

Laat maar weten, we helpen je graag verder op weg.

Hoi Arend,

Heb je de Elga inmiddels werkend met de ThermoSmart?

Hallo mannen,

De thermosmart staat hier in samenwerking met de ELGA heerlijk te snorren. Ben op dit moment erg tevreden over de werking. 

Kan het iedereen aanbevelen.

Groet Arend

Arend,

Bedankt voor je snelle reactie, ik ga er ook voor!

Groet.

Ik zie dat je het ook in de praktijk gaat uitvoeren, geweldig. Maar let goed op bij de installatie dat de installateur de ELGA goed instelt met de dipswitches. Hier was een fout gemaakt en heb er meteen een monteur van ELGA bij gehad en die heeft het allemaal goed gekregen.

Heb je een fotootje van jouw instellingen?

Zal ik maken, moet hiervoor naar zolder, maar nu eerst aandacht voor de pakjes voor de kleinkinderen :-).

Je kunt dit eventueel zelf doen. Mocht je de Elga warmtepomp type 3.0 hebben, dan kun je deze handleiding raadplegen. Belangrijk is wel om eerst de stroom van alle apparaten af te halen.

Op pagina 4 van de handleiding kun je vinden hoe je de draden moet aansluiten. Let wel op, niet alle ketels ondersteunen OpenTherm. Doorloop daarom eerst het schema op pagina 5. Wanneer je ketel geen OpenTherm heeft, kun je de ThermoSmart wel als Aan/uit aansluiten. In dat geval geldt het onderstaande niet.

In geval van OpenTherm: De dipswitch kun je zelf omzetten, hoe je dit moet doen is te vinden op pagina 8 van de handleiding (zie afbeelding 5 op pagina 8). Het is de meest rechtse dipswithch van het linkerblokje. Deze staat als het goed is standaard ingesteld op Aan/uit.

Na het aansluiten sluit je eerst de warmtepomp/ketel aan op de stroom. Hierna sluit je de ketelinterface aan. Dit is belangrijk voor een correcte OpenThermverbinding.

Bedankt. De ThermoSmart is inmiddels geinstalleerd, nu maar wachten op de Elga.

Marius ik zal dinsdag de foto's maken. Maar ik ben even nieuwsgierig. Welke CV ketel heb je, eentje met opentherm of met aan/uit?

Intergas 36/30 OT

Deze ketel heeft OpenTherm en kan ook als zodanig worden aangesloten met jouw systeem.

Aanmelden of registreren om een reactie te posten