Tijd op portal klopt niet (verholpen)

De klok van de ThermoSmart krijgt geen lokatiegegevens meer door. Daardoor is de tijdzone niet juist en loopt de klok 1 uur achter. We doen ons best dit zo spoedig mogelijk op te lossen.

We hebben dit probleem in de nacht van zaterdag op zondag 13 maart verholpen.

De tijd in het portal klopt niet, maar de schakeltijden zijn wel juist: ik heb een stap om 6 uur en die vindt nu plaats om 7 uur (zie grafiek)

Ik neem aan dat het weersituatie pictogram ook niet klopt door dit mankementje.

png

Ik heb hetzelfde probleem. En nu?

Door een storing bij een toeleverancier van data weet je ThermoSmart niet wat zijn lokatie is. Daardoor weet je ThermoSmart niet in welke tijdzone hij zich bevindt en is teruggevallen op GMT. Het gevolg is dat de klok 1 uur achter loopt.

Daarnaast is het niet meer mogelijk om te bepalen wat de buitentemperatuur ter plaatse is. De aanduiding zal dan ook onjuist zijn.

Zelf kan je hier niks aan doen. We doen ons best dit zo spoedig mogelijk op te lossen. We hopen natuurlijk dat het ons lukt om dit vandaag op te lossen maar kunnen dat nog niet garanderen. Mocht je een kritisch programma hebben dan raden we je aan om hier eventueel een verandering in aan te brengen.

Programma schakelt bij mij 1 uur later, maar tijd staat 1 uur vroeger....de tijden in de grafiek kloppen wel....ik dacht dat die tijden ook 1 uur vroeger weergegeven werden, maar dat is niet het geval: schakeltijden kloppen dus toch niet.....

Is het mogelijk (beetje off topic) om de meteo gegevens bij Wunderground weg te halen?

Daar staat mijn Netatmo aangemeld (IZUIDHOL291) en zou ik een meer persoonlijke weersverwachting/situatie krijgen.

Ik heb het ook zo gedaan op mijn Kodi HTPC: daar staan alle gegevens van mijn Netatmo PWS aangevuld met Wunderground gegevens.

https://www.wunderground.com/wundermap/

Ik kwam er net ook achter, maar even in de ruststand.

Ik snap dat er problemen bij een toeleverancier zijn, dit kan gebeuren en wanneer het zo snel mogelijk wordt opgelost geen probleem. Maar wat ik niet snap is dat alles een uur achter staat en de schakeltijden een uur later moeten inkomen maar hier gebeurt dat niet. Ik had ingesteld dat de temperatuur op 20,5C moet zijn om drie uur, de klok staat nu nog op 14:11 uur maar inmiddels is de temperatuur wel 20,5C. Kan iemand mij dit uitleggen ?? 

Beste Ridder,

Je kan de Netatmo direct koppelen aan de ThermoSmart: http://www.thermosmart.nl/product/netatmo/

@ Ton: Door het mooie weer (zon) misschien?

Ik heb de Netatmo gekoppeld aan de TS en de temp wordt ook juist weergegeven.

Maar de tijd/locatie nu dus niet en ook de weersgesteldheid niet.

Wanneer de TS de weerdata bij Wunderground weg zou halen zou ik mijn eigen data van mijn Netatmo weer kunnen laten geven. En de daarbij behorende locatiegegevens.

De data van mijn Netatmo zijn gekoppeld met Wunderground.

Je kan natuurlijk ook de data van Wunderground gebruiken zonder Netatmo.

https://www.wunderground.com/cgi-bin/findweather/getForecast?query=51.93383026,4.26776981&sp=IZUIDHOL291&MR=1

Tijd klopt nu wel weer, maar het zou hier nu zwaar bewolkt zijn.....en dat is het gelukkig niet.

Ja hier ook een mooi ondergaande zon maar weer lijkt hier behoorlijk bewolkt....volgens TS??