Nieuw onderwerp beginnen

Zendergestuurde klok op weerstation en TS gaan niet samen?

Goedendag, sinds ik de TS in mijn huis heb hangen pakken mijn weerstations het DCF signaal niet meer op waardoor de klok niet meer automatisch wordt bijgesteld. Ik vroeg mij af of meer gebruikers hier last van hebben? En wellicht tips hoe op te lossen?

Interessant topic. Ik heb al een jaar de Thermosmart en sinds dit weekend een DFC gestuurde klok. De klok vangt het signaal niet op. Ik ben er nog niet achter of dit door de TS kan komen. De TS gebruikt nl. WiFi en zonder TS heb ik ook genoeg WiFi signalen die door de lucht vliegen.

Off Topic:

DFC is gevoelig voor storingen en de ingebouwde antenne moet goed uitgericht worden op Mainflingen. Zelf woon ik in een nieuwbouw woning en kan het signaal vermoedelijk door de goede isolatie niet ontvangen. Je zou het kunnen testen met een lange golf ontvanger en deze op 77,5 afstemmen. Als je geen signaal ontvangt kun je de TS even uitzetten en kijken of er een signaal op de ontvanger binnen komt. Zo heb je een indicatie of de TS het signaal verstoort.

Ik heb ook een weerstationnetje in de woonkamer staan met DCF tijd, en die geeft geen DCF ontvangst aan. Maar dat was ook vaak zo pre-TS.

Ik heb ook een bloeddrukmeter met DCF tijd en die heeft wel volle bak ontvangst (in dezelfde ruimte).

Aanmelden of registreren om een reactie te posten