Nieuw onderwerp beginnen

230V schakeling door thermosmart

Ik heb mijn Thermosmart nu een tweetal weken en ben er erg tevreden van. Alleen heb ik wel een opmerking bij de installatie. Mijn ketel heeft namelijk een 230V Aan/uit contact. Toen ik mijn ketel echter selecteerde in de lijst (Valliant VU/VUW...) verscheen daar gewoon dat ik de ketelinterface tussen 3 en 4 moest aansluiten. Toevallig had ik net ergens gelezen dat die maar 24V aan kon en ik werk in de elektrische sector dus zelf een voeding / contactor voorzien was geen probleem. Maar iemand met wat minder voorkennis had dit misschien gewoon aangesloten.

Daarom gewoon even volgende vragen / opmerkingen:
  • Als je in de handleiding een ketel met 230V contact selecteert, wordt dat dan ook gemeld? Misschien stond dit voor mijn type net fout, ik zag ook net dat de serienummers niet 100% overeen komen maar er staat wel maar 1 VU/VUW... in de lijst
  • Ik heb uiteindelijk wel de handleiding gevonden op jullie 'oplossingen pagina' (niet dat ik die nu specifiek nodig had). Maar mij lijkt het niet onlogisch om deze (ook) onder de rubriek 'ThermoSmart i.c.m. mijn installatie' te zetten want mijn reflex was eerst om daar te kijken. Persoonlijk zou ik op de tekening ook de contacten vermelden die je normaal hebt op de voeding (+ en -) of de relais (A1 en A2) want voor een elektrische leek is dat wel nodig denk ik
  • Is het misschien niet interessant dat jullie zelf een '230V kitje' aanbieden? Dat maakt het voor de leek nog makkelijker om alles te installeren.

Voor mezelf heb ik niet echt antwoord nodig op deze vragen, mijn Thermosmart werkt ondertussen maar misschien kunnen er andere mensen mee geholpen zijn.

Aanmelden of registreren om een reactie te posten