Nieuw onderwerp beginnen

Te laat warm

Als de Thermosmart moet stoken is het te laat warm, hij begint altijd te laat met opwarmen inschakel tijd hebben we daarvoor al vervroegd maar dat is geen oplossing.

We hebben vloerverwarming als hoofdverwarming.

Voorbeeld:

Nacht temperatuur is 16,5 graden

Om 05:30 moet het 18,5 graden zijn om 6:10 is het pas 17,0 graden 

2 personen hebben dit probleem

Toevoeging er wordt om 05:40 een temperatuur van 18,5 ingesteld 

en hij bereikt deze om 7:00 volgens de grafiek.

Heel herkenbaar. De aanwarmtijd die de Thermosmart neemt is veel te krap, hooguit een half uur om van 15 naar 18 graden te gaan. Zeker bij vloerverwarming gaat dat niet werken. Dit heeft volgens mij beter gewerkt. Is er iets veranderd? Dit moet toch gesneden koek zijn voor een moderne thermostaat?

@ thermosmart is het mogelijk een variabel toe te voegen waarin gebruikers kunnen aangeven hoelang van de voren maximaal begonnen mag worden met aanwarmen?

Dit geeft vloer verwarming gebruikers de mogelijkheid het op tijd warm te hebben en een reguliere besparende gebruiker de tijd kort te zetten.

Het zou fijn zijn als je ook kan uitlezen wat de in geleerde waarden van het aanwarmen is.

2 personen vinden dit leuk
Ik herken bovenstaande. Ik laat de temperatuur dag en nacht gelijk staan om te voorkomen dat ik opsta in een oncomfortabele woning.

Ik raad jullie aan om een serviceticket aan te maken, dan kunnen wij jullie beter van dienst zijn.

Beste Arjan ik heb een ticket aangemaakt. Ben benieuwd naar de oplossing

@ Collin op die manier is het voordeel van op juiste tijden efficiënt stoken verloren en kan je net zo goed geen slimme thermostaat nemen.

Ik heb dit probleem anderhalf jaar geleden al aangekaart (per e-mail toen), maar de "smart shift" is nog steeds gemaximaliseerd op één uur - en dat is bij lange na niet genoeg voor vloerverwarming.

Naar aanleiding van een andere storing (die perfect opgelost werd) heb ik wat e mail verkeer met Thermosmart gehad waarbij ook de aanwarmtijd aan de orde geweest is.

Op 2-1-2016 kreeg ik een bericht met o.m deze opmerking:
We werken aan nieuwe firmware waar de opwamtijd verlengd
wordt van 1 naar 3 uur. Dat zou dan voldoende moeten zijn voor jouw toepassing.

Na het opnieuw inbedrijfstellen van de Thermosmart werd de eerste keer inderdaad 3 uur van te voren met opwarmen begonnen.
Desgevraagd werd mij op 8-1-2016  het volgende medegedeeld:
er is nieuwe firmware waarbij o.a. de SmartShift funtie is verbeterd.

Helaas was dit van korte duur en moet ik nu weer zelf rekening houden met de opwarmtijd en de buitentemperatuur, niet echt smart dus. Hopelijk komt er binnenkort een oplossing.

Na contact met Thermosmart een soort gelijk antwoord; 

In de Nieuwe Firmware staat de tijd weer op 3 uur hopelijk wordt deze snel uitgebracht of een tussen versie met alleen de verlengde tijd.

Voor gebruikers met vloerverwarming wel echt een must.

Als het ooit eens echt koud wordt (min 15 en een harde NO wind) is zelf 3 uur niet voldoende.........

Hier zelfde probleem. Heb ThermoSmart inmiddels 3 maanden, dus zelflerend proces zou inmiddels afgerond moeten zijn. Zie grafiek.
png
(100 KB)

@Martijn H 

Gebruik jij ook alleen vloer verwarming?

de temperatuur overshoot is bij ons veel hoger.

Ongeveer 25% van ons vloeroppervlak heeft vloerverwarming. Groet, Martijn
Ik denk dat we nu afdwalen van het eigenlijke onderwerp t.w. het feit dat de Thermosmart niet eerder dan een uur voor het ingestelde tijdstip met verwarmen begint en dat dit in vele gevallen te kort is.

Over de problemen met de regeling van vloerverwarming is op het internet genoeg te vinden.

Aanmelden of registreren om een reactie te posten