Nieuw onderwerp beginnen

Buitentemperatuur

Kan het zijn dat de buitentemperatuur niet goed wordt opgehaald?

In de portal en de app staat nu bijv 5 graden vermeld terwijl het 8 graden is momenteel. Dit is al een paar dagen het geval. Gister bijvoorbeeld steeds 1 graad, terwijl het warmer was buiten.

1 persoon heeft dit probleem

Mee eens!
Buitentemperatuur is vaak afwijkend van de daadwerkelijke buitentemperatuur, ook als ik bv op het overzicht van de KNMI kijk.
Of dit voor de regeling (grote) gevolgen heb kan ik niet overzien, maar het is niet realistisch

Mee een.

Buitentemperatuur op apparaat is 0.0C. Buiten 8.0C net als op de computer op mijn profile.

ik constateert nog steeds grote afwijking in de weergegeven buitentemperatuur en de daadwerkelijke temperatuur.
op dit moment buiten net onder 0/-1 en de TS geeft +4
gisteren ook een paar keer 5 graden verschil
om een uur of 2 s'middags geeft hij -2 aan terwijl het +3 is, dit wordt in een stap gecorrigeerd
later, rond 6 uur geeft hij + 5 aan terwij het 0 is, en ook dit wordt ineens om een uur of 8 gecorrigeerd.

het is dus niet enkel dat hij 4 a 5 graden afwijkt, maar ook nog eens in een paar uur tijd van 5 graden te laag naar 5 graden te hoog.

ik ken de bron van de buitentemperatuur niet, maar als ze dermate onbetrouwbaar zijn voegen ze ook niks toe.
Sterker nog, kan enkel nadelig werken in mijn optiek.(indien TS rekening houdt met de buitentemperatuur voor de regeling of watertemperatuur van de ketel)

Ook leuk: op TS (bij "weer") geeft ie 0,0gr en in de portal 5gr. .....

kijk eens hier:

http://www.worldweatheronline.com/

Zoek je woonplaats op en kies dan het weerstation dat ongeveer jouw gemeten waardes opgeeft.

Kies binnen de instellingen de plaats van dit weerstation en het wordt waarschijnlijk allemaal accurater.

Hier vielen de afwijkingen wel mee, maar ik heb toch een Netatmo weerstation gekocht, en ook de regen- en windmeter erbij gedaan.

Ik had al een TFA stationnetje maar die kan niet gekoppeld worden.

De Netatmo ook aan Wunderground gekoppeld.

Ik reken er op dat de TS over een maandje werkeloos aan de muur hangt en dan kan ik de Netatmo in de gaten gaan houden. En de zonnepanelen natuurlijk met de Qbox.

De afgelopen weken heb ik regelmatig de buitentemperatuur zoals de TS die vermeldt vergeleken met de waarden van een stuk of zes Netatmo peilingen in de nabije omgeving via https://www.netatmo.com/nl-NL/weathermap. De verschillen bedragen meestal 4 à 5 graden!  De TS geeft altijd te lage waarden aan. 

Kan er geen  nauwkeurige bron voor de TS gebruikt worden. Zelf een Netatmo aanschaffen wil ik niet want de TS zou de buitentemperatuur leveren. 

Ik zeg: Wunderground!

(of een keuzemogelijkheid inbouwen....)

Kleine correctie op mijn vorige opmerking over buitentemperatuur. Ik heb nog een aantal vergelijkingen uitgevoerd en soms zat er weinig verschil tussen TS waarde en Wunderground/Netatmo waarde. Blijft dat er regelmatig behoorlijke afwijkingen zijn. 

Buitentemperatuur binnen 0,0 en buiten 7,6, klopt dus niet. Achter woonplaats staat Netherlands.

Mijn buitentemperatuur is al maanden 11 graden, ongeacht de werkelijkheid. Dit is een bekend probleem aldus het TS team, maar daarmee hebben ze ook het ticket gesloten en is er nu nog steeds geen oplossing. 

Harald, dit hoort uiteraard niet. Ik heb je zojuist via de support een bericht gestuurd met een mogelijke oplossing.

Zoals 11 maanden geleden ook al een keer gemeld: Kan er iemand naar de buitentemperatuur kijken, dit klopt voor geen meter. Op dit moment is het volgens thermosmart 6 graden in putten. Volgens de KNMI in de Bill -4,1 Afgelopen nacht vroor het dat het kraakte en volgens thermosmart is het niet onder nul geweest. Als het zo onbetrouwbaar of onzuiver is, kun je deze parameter beter achterwege laten. Mag hopen dat met deze "waarde" niet geregeld wordt!!!

Probeer eens de provincie toe te voegen, bijvoorbeeld: Amsterdam, North Holland, Netherlands (zonder streepje in dit geval). Waarschijnlijk is dan het probleem opgelost.

Aanmelden of registreren om een reactie te posten