Nieuw onderwerp beginnen

Afwijking gemeten temperatuur

Sinds een dag hangt hier nu ook een ThermoSmart.

Het viel me op dat het erg warm aanvoelde in huis, terwijl de ThermoSmart 19.5 graden aangaf. Ik heb er een andere meter naast gehangen en die gaf precies 1 graad meer aan.

Het lijkt er dus op dat er een afwijking van 1 graad is. Gelukkig kan je dat makkelijk corrigeren in je profiel.

Op tweakers.net las ik dat meerdere mensen ook een afwijking in de temperatuur opmerken. Is dat een fout, of niet goed ingeregeld ofzo?

1 persoon heeft dit probleem

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Een oorzaak kan de luchtcirculatie in huis zijn. Wanneer de ThermoSmart bijvoorbeeld in de tocht hangt, kan deze een lagere temperatuur meten. Een andere oorzaak is dat een muur kou kan uitstralen, waardoor de temperatuursensor een lagere temperatuur meet. Omdat je de ThermoSmart niet zomaar even kan verplaatsen is gekozen voor de optie om de temperatuur handmatig te kunnen corrigeren.

hoe kun je handmatig de kalibreren?

Je kunt dit doen door bij de portal (my.thermosmart.nl) naar het tablad instellingen te gaan. Bij het kopje: getoonde temperatuur kun je de temperatuur corrigeren indien deze te hoog of te laag wordt weergegeven.

1 persoon vindt dit leuk

Klopt het dat het alleen met een halve graad (+-0,5) aangepast kan worden? 

Dat klopt inderdaad omdat de temperatuur per halve graad wordt weergegeven op de ThermoSmart.

In navolging op bovenstaand bericht: aanvankelijk werkt het handmatig corrigeren van de temperatuur. Echter ik heb geconstateerd dat na correctie het verschil tussen de gemeten en de werkelijke temperatuur groter wordt. Soms wel 1,5 graad. Dus feitelijk al na correctie na aflezen van de externe thermometer.
Aanmelden of registreren om een reactie te posten