Nieuw onderwerp beginnen

Besparen

Heb destijds het vermogen van m'n ketel verlaagd en de max aanvoer temperatuur op 50 graden gezet. Heb gisteren een TS opgehangen en een weekprogramma ingesteld. Is het qua verbruik verstandig om m'n ketel terug te zetten naar fabrieksstandaarden zodat TS volledige controle heeft over het verwarmen van het huis?

Dit is afhankelijk van of de aanvoertemperatuur boven de 50 graden moet komen om je huis efficiënt te verwarmen. Het is verstandig om ThermoSmart volledige controle te geven omdat anders de CV-ketel en ThermoSmart elkaar in de weg kunnen gaan zitten.

Ik heb de aanvoertemperatuur nu ingesteld op 65 graden max. Mijn TS gaat hier prima mee om. Is dit ook niet gewoon een kwestie van experimenteren/uitproberen? Of is het toch verstandig de fabrieksstandaarden terug te zetten?

In het geval van vloerverwarming is het logisch om de aanvoertemperatuur te maximaliseren omdat een vloer niet 'te warm' mag worden. Echter in andere gevallen is het beter om te kiezen voor fabrieksinstellingen en dit over te laten aan de TS. Alhoewel jouw TS hier prima mee omgaat, kan het evenwel zo zijn dat je meer gas verbruikt. Met een lagere maximum aanvoertemperatuur moet de ketel namelijk meer/langer branden om het huis op temperatuur te houden. Ik raad daarom aan om te kiezen voor een maximale aanvoertemperatuur van 80 graden.

de klok stond 2 uur vroeger. kon niets vinden om dit verhelpen, dus maar even een email verstuurd. Nu na een rustig paasontbijt staat de klok inmiddels weer goed  . 

Aanmelden of registreren om een reactie te posten