Koppeling met Netatmo buitensensor gerepareerd

Het Netatmo weerstation is te koppelen aan de ThermoSmart. Daardoor gebruikt de ThermoSmart de buitentemperatuur die door je eigen Netatmo buitenmodule gemeten wordt.

Netatmo heeft enige tijd geleden de API aangepast. Daardoor was het onmogelijk geworden om een nieuwe koppeling te maken tussen een ThermoSmart en een Netatmo weerstation. Bestaande koppelingen bleven gelukkig werken.

De koppeling tussen ThermoSmart en een Netatmo is nu gerepareerd. Als je een nieuwe koppeling wilt maken kan dat op de Connected pagina van de website.

Hallo Kodjo,

Na het maken van een nieuwe koppeling met mijn Netatmo weerstation, geeft de Thermosmart nog steeds niet de buitentemperatuur van de  Netatmo weer. Niet op de Thermosmart zelf, maar ook niet in de App of op de PC.

Groeten

Gerard

Ik zie nu ook dat dit bij mij niet meer werkt. Op dit moment geeft mijn netatmo buiten sensor 6.4 aan terwijl de Thermosmart 7 aan geeft. Dit heeft in het verleden wel gewerkt!

Ook bij mij was de koppeling een tijdje geleden weg. Ik heb deze bij zowel Thermosmart als NetAtmo geheel verwijdert en later opnieuw aangemaakt. het heeft ongeveer een dag gewerkt waarna de grafiek van Thermosmart weer overschakelde naar de generieke internet/locatie gebaseerde buitentemperatuur. 

ik heb er 28 december een Storing van gemeld bij Thermosmart maar het is tot op heden nog niet opgelost.

Netatmo geeft nu 6.2 aan en thermosmart 8...

Ik heb ook hier precies hetzelfde probleem. Netatmo geeft andere waarde aan dan de Thermosmart.

Lijkt iets in de koppeling tussen Netatmo en Thermosmart niet goed te gaan.

1 persoon vindt dit leuk

Heeft iemand  de koppeling al weer aan het werk?

Werkt dit inmiddels??

(nog geen TS en geen Netatmo....maar wellicht later wel, wanneer e.e.a. wekt)

Ja! Eindelijk werkt het weer. Je kan het beste je huidige verbinding verwijderen via de portal, tabblad "Instellingen". Daarna kan je de verbinding opnieuw tot stand brengen via http://www.thermosmart.nl/product/netatmo/

Ik heb net de netatmo gekoppeld met de Thermosmart, en op het portaal zie ik nu de buiten temperatuur van de netatmo. Maar als ik op de i van de thermosmart druk zie ik een andere buitentemperatuur, waarschijnlijk die op basis van je locatie.

Het kan even duren voordat de Netatmo temperatuur ook op de TS goed wordt weergegeven. Op de app heb je inderdaad sneller de Netatmo temperatuur.

Klopt helemaal Kodjo. De buitentemperatuur van de Netatmo wordt nu op het portaal en als je op de i knop van de thermosmart drukt goed weergegeven.

Top, ben blij dat het goed werkt!

Ik zit er aan te denken een Netatmo NWS aan te schaffen.

Wat me nu nog tegen houdt is dat me totaal niet duidelijk is of de Netatmo geschikt is voor Homekit...

Veel tegenstrijdige info: op Homekit site staat de NWS op de site "producten die werken met Homekit" maar bij het product staat geen Homekit logo en wordt niets vermeld betreffende Homekit.

Zijn er nog plannen voor de TS met Homekit?

De gegevens van de Netatmo zijn nergens te zien, zonder PC/smartphone, dit itt de meer traditionele weerstations.

Is het mogelijk om de buitentemp (evt. samen met binnentemp) op de TS weer te geven?

(zonder op de "i" te hoeven drukken)