Nieuw onderwerp beginnen

rode led knippert constant

Sinds vier dagen nu de thermostaat in gebruik, tegelijkertijd is er een nieuwe ketel geplaatst (Nefit Proline NxT). De statusled brand bij verwarmen niet constant maar knippert constant, wat volgens de gebruikshandleiding pas zou moeten als de eindtemperatuur bereikt zou zijn. Tevens duurt het erg lang voordat de eindtemperatuur bereikt wordt (nu met een buitentemperatuur van 7 graden is de temperatuur slechts 2,5 graden, van 15 naar 17,5, opgelopen in 2,5 uur tijd)

Wat is hier niet juist ingesteld???

1 persoon heeft dit probleem

Beste Bas, het is niet goed dat het opwarmen zolang duurt. Ik heb de TS nu een maand hangen en je moet hem wel de tijd geven om te leren maar dan werkt hij ook perfect. De situatie bij jou kan ik niet goed inschatten maar heb je de TS via de Portal wel goed ingesteld. Je hebt ook een nieuwe CV ketel laten plaatsen, zit de TS wel middels Open Therm aangesloten op de CV ketel. Zijn de instellingen op de ketel in orde, staat bijvoorbeeld je maximaal thermostaat op de ketel niet te laag. Ik bedoel als die op 50C staat dan verwarmt de ketel niet met een hogere watertemperatuur als 50C en duurt het lang voordat in huis de ingestelde waarde is bereikt. Hier bijvoorbeeld gaat hij van 17C naar 20,5C in 30 a 40 minuten.

Hallo Ton, bedankt voor je reaktie. Ketel staat bij mijn weten goed ingesteld. De eerste dagen heeft de ketel op een conventionele thermostaat gedraaid. Toen werd het huis binnen no time warm.

TS zit op de OT aansluiting van de ketel.

Bijgevoegd plaatjes van mijn instellingen van de portal en bijbehorende grafiek. Hier kun je ook zien dat de ruimte 'sochtends wel snel op temperatuur lijkt te komen. Ik heb de TS gekoppeld met IFTTT dus gaat overdag de temperatuur naar 15 graden als ik afwezig ben. Je kunt ook zien dat nu ondanks mijn afwezigheid en binnentemp 16.5 graden de ketel brand?????

De pieken in de grafiek van gister komen door dat de spanning er even afgeweest is.

Ik snap t ff niet....

Beste Bas, voor zover ik kan zien wordt je huis nu wel snel warm. Als het bijvoorbeeld vanochtend nog langzamer was dan met je oude thermostaat moet je eens kijken naar je radiatoren. Die staan misschien dicht.

Klopt Kodjo, het zal t lerend effect van de thermostaat / ketel zijn geweest. Nu gaat t naar verwachting

Kodjo, helaas weer problemen met het warm krijgen van het huis. Ondanks een ingestelde temperatuur van 20 graden schakelt de TS de ketel uit bij ongeveer 17 graden. Dit is echt ergerlijk. Ik ben de laatste dagen veel weg geweest dus valt t eigenlijk nu pas op. Graag ondersteuning want dit is niet waarvoor ik de TS aangeschaft heb!!

Beste Bas,

Ik houd het forum niet altijd in de gaten. Als je problemen hebt met je ketel kan je dat beter melden via een ticket. Ik en mijn collega's kunnen je dan goed helpen.

In dit geval heb ik naar de data op onze server gekeken. De TS stuurt een continue signaal naar je ketel om aan te gaan (via OpenTherm wordt 85 graden water gevraagd aan de ketel). De ketel realiseert deze water temperatuur niet. Naar mijn beste idee ligt dit dus niet aan de TS maar aan je ketel of de installatie. Bijvoorbeeld:

• Maximale water temperatuur is op de ketel is te laag ingesteld.
  • De ketel kan zijn warmte niet kwijt doordat de radiatoren dicht staan (lijkt me het meest waarschijnlijk).
  • De pomp is stuk, dan kan de ketel zijn warmte ook niet kwijt. Als warm tapwater werkt is dit niet het probleem.
  • De DrieWegKlep is stuk waardoor de warmte bedoeld voor CV naar de tapwatervoorziening gaat. Een aanwijzing hiervoor kan je krijgen door langdurig warm water te tappen. Als de radiatoren dan warm kunnen worden is de DrieWegKlep stuk.
als je meer hulp nodig hebt; maak dan even een ticket aan op: https://thermosmart.freshdesk.com/support/tickets/new
Aanmelden of registreren om een reactie te posten