Nieuw onderwerp beginnen

Temperatuur van Netatmo buitentemperatuur.

Ik gebruik het Netatmo weerstation. Mij is niet duidelijk of de temperatuur die in de gebruikersinterface de temperatuur van mijn Netatmo of van de weerprovider doorgeeeft.

De TS grafief wijkt nogal af van de Netatmo grafiek voor de buitentemperatuur.

2 personen hebben dit probleem

Dit is zo voor een leek inderdaad niet duidelijk, 

als het bijna rechte lijntjes zijn is het de temperatuur volgens "Google" 

Dat ziet er meestal als iet als dit uit.

image

De temperatuur in de gebruikersinterface is de temperatuur van de weerprovider. Beetje jammer dit. Ik heb ook een Netatmo weerstation en had gehoopt dat dat ThermoSmart deze temperatuur dan zou weergeven.

Ivo, het heeft lang goed gewerkt maar sinds enige tijd Is de koppeling stuk en helaas krijgt Thermosmart het niet hersteld. (Of ze geven niet de prioriteit die het m.i. verdient) Ik heb al meer dan een maand een ticket open maar het probleem doet zich al sinds categorie twee maanden voor.
Waarschijnlijk valt deze problematiek in dezelfde prioriteitsklasse als een langere aanwarmtijd......
Ik vind ThermoSmart erg tekort schieten in de aanvullende instellingen en functionaliteiten die je van zo'n thermostaat zou mogen verwachten. Zeker naar eerdere toezeggingen over nieuwe firmware met allerlei extra functionaliteiten.

overweeg de netatmo aan te schaffen maar als ik het zo lees kan ik het voorlopig beter nog niet doen

Ik vraag me nu dus af of de koppeling met Netatmo ook inderdaad nog gebruikt wordt. Of nu de buitentemperatuur van de weer provider bepaalt hoe laat mijn huis begint op te warmen. 

Dit lijkt op een volgende koppeling die niet werkt of schijnt te werken zoals bij IFTTT

met IFTTT werkt het juist wel kwam daarachter omdat mijn thermosmart ineens om 3 uur 's nachts begon te branden toen de buitentemperatuur onder de 5 graden was :)

Ik laat nu de buitentemperatuur aan ThermoSmart doorgeven door Homey, https://www.athom.com/nl/ deze leest het uit van mijn NetAtmo en dat werkt wel, maar die extra afhankelijkheid er in wilde ik eigenlijk niet als ThermoSmart het ook zelf kan opvragen. Een oplossing vanuit ThermoSmart voor hun eigen NetAtmo koppeling en Rapportages duurt m.i. echter erg lang.
Het lijkt er op sinds gistermiddag dat ThermoSmart weer de Netatmo temperatuur gebruikt in plaats van de google temperatuur. Geen flatlines meer.

bmp

@Ivo

Helaas is dit heel duidelijk niet het geval. Thermosmart doet NIETS met de Netatmo data. Zie de afbeelding.

Ik dacht laat ik het eens proberen door Netatmo als gekoppeld apparaat te verwijderen en daarna weer to te voegen.

Dan komt er een echte foutmelding (callback?error=redirect_uri_mismatch)

AuthorizationError
   at OAuth2Strategy.authenticate (/srv/iThermostat/api-clients/Netatmo/node_modules/passport-oauth2/lib/strategy.js:126:25)
   at attempt (/srv/iThermostat/api-clients/Netatmo/node_modules/passport/lib/middleware/authenticate.js:341:16)
   at authenticate (/srv/iThermostat/api-clients/Netatmo/node_modules/passport/lib/middleware/authenticate.js:342:7)
   at Layer.handle [as handle_request] (/srv/iThermostat/api-clients/Netatmo/node_modules/express/lib/router/layer.js:82:5)
   at next (/srv/iThermostat/api-clients/Netatmo/node_modules/express/lib/router/route.js:110:13)
   at Route.dispatch (/srv/iThermostat/api-clients/Netatmo/node_modules/express/lib/router/route.js:91:3)
   at Layer.handle [as handle_request] (/srv/iThermostat/api-clients/Netatmo/node_modules/express/lib/router/layer.js:82:5)
   at /srv/iThermostat/api-clients/Netatmo/node_modules/express/lib/router/index.js:267:22
   at Function.proto.process_params (/srv/iThermostat/api-clients/Netatmo/node_modules/express/lib/router/index.js:321:12)
   at next (/srv/iThermostat/api-clients/Netatmo/node_modules/express/lib/router/index.js:261:10)

Je hebt gelijk. De data klopt inderdaad totaal niet. Gisteravond zag ik al een temperatuurverschil van 3 graden met Netatmo.

Erg jammer dit. Vooral jammer dat er zo weinig support is op een enkele post na van een ThermoSmart medewerker. 

Ik kan nou niet zeggen dat ik voor de functionaliteit deze thermostaat zo snel zal aanbevelen. 

Krijg dezelfde fout als Carl bij het opzetten van de koppeling. Het lijkt alsof het aan de kant van Netatmo verkeerd gaat. 

Dat is natuurlijk de uitdaging als 2 applicaties een verbinding met elkaar moeten opzetten voor jou. Achterhaal maar wie de verantwoording heeft.

Deze eerst gemeld bij Thermosmart en kreeg daarop de volgende reactie:

"Er zijn op dit moment problemen met de koppeling van Netatmo met ThermoSmart. Er wordt gewerkt aan een duurzame oplossing alleen blijkt dit meer voeten in de aarde te hebben dan vooraf gehoopt. Een oplossing wordt in de komende weken verwacht, excuses dat het op dit moment niet werkt zoals je zou willen. "

'Weken' is een lange periode, dan is de winter alweer bijna voorbij.

Ga het nu ook bij Netatmo inschieten, kijken of we daar een (re)actie kunnen krijgen.

Deze koppeling is een APP van ThermoSmart, het is dus hun probleem en NetAtmo kan daar waarschijnlijk niets aan doen. NetAtmo present een API en die werkt wel in bijvoorbeeld IFTTT, Domoticz en Homey. Ik ben bang dat ThermoSmart niet meer de expert in huis heeft die dit ooit gecreëerd heeft.
Aanmelden of registreren om een reactie te posten