Nieuw onderwerp beginnen

Is een langere 'aanwarmtijd' nu wel mogelijk gemaakt?

Vorige winter (2014/2015) kon ik mij herinneren dat er een maximale aanwarmtijd van 1 uur mogelijk was om een woning warm te krijgen. Dat was voor mijn woning niet voldoende als de nachten erg koud waren en het flink waaide. Thermosmart erkende indertijd dit probleem. Het probleem speelde bij meer mensen en Thermosmart-programmeurs gingen er mee aan de slag.

Vervolgens kwam er een discussie op gang over radiatoren, kranen en isolatie waarvan ik hoop dat deze nu niet wordt herhaald ;-)

Een tijdelijke oplossing was voor mij om de kachel dan maar weer handmatig een half uur of een uur eerder te programmeren. Bijvoorbeeld: als het om 07:30 warm moest zijn dan programmeerde ik 06:30 (of 07:00). Zodoende begon de aanwarmtijd ook eerder. Maar handmatig programmeren is in deze moderne tijd natuurlijk 'uit den boze' - toch? 

Is deze beperking van aanwarmtijd inmiddels verholpen?

7 personen vinden dit idee leuk.

Ook wel belangrijk in samenwerking met vloerverwarming!!!

2 personen vinden dit leuk
Een update (18-12-2015): het schijnt dat er een firmware met een aanwarmtijd van 3 uur was uitgebracht maar die firmware is weer ingetrokken. Op dit moment is er nog steeds maximaal 1 uur aanwarmtijd. Gelukkig zijn de nachten op dit moment nog rond de 10 graden.

Kennelijk is er nieuwe firmware 20141018 (januari 2016) die 'iets' met de aanwarmtijd doet? De afgelopen dagen gaat de kachel eerder aan (1,5 uur van tevoren) maar is nu een half uur te vroeg klaar.
Het aanleerproces gaat zichzelf hopelijk herstellen/aanpassen? Vanaf volgens weekend schijnt de winter te beginnen ;-)
png
(3.24 KB)

Het heeft een tijdje goed gewerkt met onze vloerverwarming op kantoor. Hij ging 3 uur van te voren aan.

Nu is het echter elke ochtend koud op kantoor en moet ik het programma aan gaan passen. Pas alsjeblieft weer de maximale aanwarm vervroeging aan. Ook thuis met een cv ketel gaat hij nu fout met de vorst.

Kantoor:

Thuis:

Ook hier thuis met vloerverwarming duurt het uren langer voordat het warm is. Prio 1 dus om dit aan te passen.
Hier hetzelfde probleem: de knik tijdens de aanwarmperiode is te vroeg (net zoals bij jou) waardoor het 1 à 2 uur niet comfortabel is. Ik heb de firmware 20141000 weer geïnstalleerd (downgrade) maar dat helpt (nog?) niet. In firmware 20141000 is een maximale aanwarmtijd van 1 uur. In 20141018 leek dit langer te zijn.
@Peter: welke versie draai je (display even loshalen en weer terugzetten)? Vermoedelijk 1000.

Ik gebruik versie 20140999. Moet je deze handmatig upgraden of gaat dit automatisch?
Zie dit onderwerp (= pagina 2), dit schijnt vrij exceptioneel te zijn. Afhankelijk van de hardware zou je het handmatig kunnen installeren. Maar...... nou weet ik niet zeker of er een theorie achter de updates van firmware zit. Krijgt iedereen ongeacht het CV-systeem dezelfde (nieuwste) firmware of is dat verschillend? Misschien dat Thermosmart hierover duidelijkheid kan verschaffen.
M.a.w. is 20141000 ook voor jou geschikt?

Ik heb op kantoor de 999 versie.

Mijn hardware id is over de 3400, dus ik mag niet de 1000 versie handmatig installeren volgens die thread.

Dat bevestigt mijn theorie dat er misschien een gedachte achter zit bij het verspreiden van firmware. Bij jou zou het automatisch moeten gaan (staat ook in die thread) maar is dat niet gebeurd. Het kan ook zijn dat de hardware (moederbord) dusdanig anders is dat ook dat aspect wordt meegenomen met de verspreiding van updates. Enfin, zoals gezegd: misschien dat TS uitsluitsel kan geven voordat de verwarring nog groter wordt ;-)

Hier thuis is de situatie na 3 maanden nig steeds als volgt: zie bijlage. Pas na 1,5 uur is de temperatuur zolas ingesteld. Dit is niet handig met 2 kleine kinderen. Bij mij heeft ongeveer 25% van het vloeroppervlak vloerverwarming. Hoe lang duurt het inleren van mijn TS nog?
png
(112 KB)
Ik ga er een goeie gewoonte van maken om elk jaar te vragen (smeken?) om een langere aanwarmtijd. Langer dan een uur s.v.p.!

Ik heb nog steeds dezelfde firmware 20140000. Gaan we een 3e winter (2016/2017) meemaken waarin ik rekening moet houden met te koude nachten waardoor de woning niet op tijd op temperatuur is?

1 persoon vindt dit leuk
Ik heb niet het idee dat TS dit probleem serieus neemt. Op meerdere plaatsen in het forum wordt er over de aanwarmtijd geklaagd. Vorig jaar is al beloofd dat de tijd verlengd zou worden maar sindsdien is het akelig stil.
Ik vraag me af of er iemand bij TS wel eens in het forum kijkt om te zien wat er leeft.
Ook zou het fijn zijn als TS de stand van zaken over dit onderwerp communiceerd.
Kortom wanneer krijgen wij de 3 uur aanwarmtijd versie ?????

Aanmelden of registreren om een reactie te posten