Nieuw onderwerp beginnen

Thermosmart niet aan de praat in Purmerend?

Ik vraag mij af of in Purmerend de thermosmart werkt icm Stadsverwarming. Ik krijg hem niet aan de praat. Signalering werkt goed. Kamerthermostaat geeft rood knipperend licht bij warmte vraag. Radiatoren worden echter niet warmer. Graag een advies? Jos Claesen trafo al moeten vervangen voor honeywel. Nu geprobeerd zonder trafo. Dus enkel met de regelaar. Beetje wanhopig aan het worden. Met vriendelijke groet, Jeroen Adolfs

Beste Jeroen,

De A/U aansluiting op de ketel interface is een gewone schakelaar. Als de kachel (in jou geval de stadsverwarming) dan worden de 2 aansluitingen A en U met elkaar verbonden. 

Als je dus spanning naar een klep wilt schakelen moet je 1 van de 2 draden naar de klep doorknippen. De 2 uiteinden sluit je dan op de A/U aansluiting van de ketel interface aan.

Beste Kodjo, Bedankt voor je reactie. Ik kan je suggestie echter niet volgen. Eén van de zinnen loopt niet en dat doorknippen begrijp ik ook niet helemaal. Vanaf de klep komen 2 draden en vanuit kamer thermostaat ook twee. Die van de klep moeten op de A/U. In dat kader kan ik het doorknippen niet visualiseren. Zou je nog een poging willen wagen?
Beste Kodjo, Een nachtrust doet soms wonderen. Begrijp ik je suggestie goed dat je aangeeft dat alleen de a/u aansluiting van de interface gebruikt wordt en dat de alleen doorgeknipte klepdraad over de interface loopt. De kamerthermostaat draden blijven dan in de oorspronkelijke (oude) situatie. Moet de spanning dan wel op de schakelaar gezet worden via de meegeleverde stekker?

Beste Jeroen,

Je hebt toevallig niet een Honeywell klep? Daarvoor is dit schema:

http://www.thermosmart.nl/wp-content/uploads/2014/01/Honeywell-VC8015-VC8615-stadsverwarming.pdf

Ik heb ook een schets bijgevoegd voor de situatie zoals ik dacht dat het bij jou zou moeten werken. De ketel interface schakelt dan de 24V naar de klep aan of uit.

Volgens mij heb ik last van een vergelijkbare situatie. Ik heb de volgende 'klep' op de leiding van mijn stadsverwarming:

http://products.danfoss.com/productdetail/heatingsolutions/floor-heating-hydronics/twa-standard-actuators/088h3120/

Dit is een 24v NC (Normally Closed) actuator/schakelaar. Ik krijg het echter niet voor elkaar om de schakelaar open te laten gaan. Volgens jullie website zou dit echter geen probleem moeten zijn. 

Moet ik nu volgens jullie bovenstaande plaatje een extra adapter toevoegen tussen de interface en de klep?

Aanmelden of registreren om een reactie te posten