Nieuw onderwerp beginnen

Wat zijn de instellingen die 'lokaal' staan?

UIt dit dit topic lees ik het volgende:

"dan blijft de ThermoSmart draaien op de meest recent ontvangen instellingen"

Wat zijn deze instellingen precies? Je kan dit volgens mij op twee manieren opvatten:

* Hij behoud z'n huidige temperatuur (dat lijkt de interpretatie van dit topic te zijn

* Het huidige programma: dus bv "blijf 20 graden tot vanavond 22:00 en ga dan naar 15 graden" etc. 

Het is me dus niet helemaal duidelijk wat er allemaal onder die 'instellingen' valt.

Wat duidelijkheid welke gegevens er lokaal staan en welke gegevens er op de server van thermosmart staan lijkt me wenselijk.

Bij mij werd nu al 2 nachten 's nachts om 02.00 uur even via de basis 5°C geschakeld en dat is niet via mijn basisinstellingen.

Kan dat een effect zijn van de update die gedraaid is? Las ik in een ander topic over...

Nadat ik een keer om 2:00 's nachts ook een piek naar beneden had geconstateerd, kreeg ik van Kodjo Kouwenhoven de melding dat dat kwam door een firmware-update. Dit riep bij mij de vraag op: Waarom je als eigenaar van een TS nooit info krijgt over firmware updates? Er is ook geen overzicht welke updates wanneer hebben plaatsgevonden en wat die inhielden? Het komt wat geheimzinnig over.....

Die info over wanneer er een update gedraaid is en wat er in die update zit zou meer dan welkom zijn.

Het gebrek hieraan heeft bij mij geleidt tot een storing en de inschakeling van een monteur. De TS gaf eenmaal een rode led, maar de ketel ging niet meer aan.

Gevolg, een verdomd koud huis. Aangezien de TS de boosdoener leek heb ik maar een Nest gehaald en aangesloten, die deed het wel.

Na het aankaarten bleek een update verantwoordelijk voor mijn niet functionerende TS. Maar dat stond toen nog nergens vermeld.

Het zou de fabrikant sieren als het besef van welk product dit is tot uitdrukking kwam in de communicatie en serviceverlening naar zijn klanten. Het is een must have en geen nice to have product.

Dus ja medt iedere update en wat er in zit, als er iets anders is schijnt de mail wel te werken.

Aanmelden of registreren om een reactie te posten