Nieuw onderwerp beginnen

Openhaard

Stel je hebt een open haard of (hout) kachel. De woonkamer wordt dan warm door de kachel. Het probleem is dat de rest van het huis koud wordt omdat de Thermosmart niet aanslaat.

Dit probleem is te ondervangen met IFTTT (IfThisThanThat, zie IFTTT.com) in combinatie met een externe temperatuursensor zoals bijvoorbeeld Netatmo.

Ik heb 2 recepten voor IFTTT geschreven. Hierbij gebruik je een van de twee Netatmo sensoren om de temperatuur in een ander ruimte dan de woonkamer te meten. Je kan dus de binnen sensor gebruiken maar ook de buitensensor. 

Het is belangrijk dat je beide recepten gebruikt. 

• Het recept #1 zorgt dat de ketel aan gaat als de gemeten temperatuur onder de 19 graden komt (je kan een andere temperatuur ingeven). 
  • Het recept #2 zorgt dat de ketel uit gaat als de gemeten temp boven de 20 graden komt.

Als je een van de 2 recepten dus niet activeert loopt het proces mis. Hier de recepten:

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

heb ook de netatmo gekoppeld alles staat in het lichtgrijs aangegeven is het dan goed want binnenmodule koppelen met thermosmart kan ik alleen op kruisje drukken en dan ben ik bang dat het niet gekoppeld is. de thermosmart staat nu in het lichtgrijs.

Dank voor je bericht. Het is me gelukt, echter ik kan alleen de basis binnen module van Netatmo kiezen en die staat in de woonkamer. Ik wil graag de extra binnenmodule uit de keuken kiezen en die wordt niet weergegeven.in het keuzemenu van TS

Ja, dan moet je de koppeling eerst verwijderen en daarna opnieuw maken. Daarbij kan je de Netatmo binnensensor kiezen als sensor voor de TS. ECHTER, Netatmo geeft ons slechts eens per kwartier de gemeten temperatuur door. Dat geeft geen goede regeling zo blijkt. Kortstondig kan het maar het is geen duurzame oplossing.

Hoi Kodjo,

Heb je de functie waarbij de Netatmo binnenmodule als thermometer wordt gebruikt al beschikbaar?????

TOP! Wanneer verwacht je deze service aan te kunnen bieden?

We zijn bezig om de Netatmo binnenmodule te gebruiken als thermometer. Die module kan je dan, als je de openhaard stookt, bijvoorbeeld in de gang zetten. Zo blijft je hele huis op temperatuur.

1 persoon vindt dit leuk

Is ook een optie maar is niet wat ik zoek. Combinatie met de buitenthermometer vindt ik interresant. En natuurlijk een beetje geekie ;-)

Ik heb een vergelijkbare situatie, zonnige woonkamer en aparte werkkamer. Daarom heb ik een elektrische kachel als bijverwarming genomen zodat niet het hele huis hoeft te worden opgewarmd. Het is maar ter overweging.

Lees deze oplossing en wellicht handig voor mijn situatie die ik graag hier beschrijf voor feedback.

Thermosmart hangt in een kamer die bij zonlicht snel opgewarmd wordt (op het zuid-oosten) en de verwarming stopt dan. Precies zoals het systeem moet doen.

Eén dag per week werk ik thuis en dan zit ik in mijn kantoor aan de andere kant van het huis (noord-west) die veel kouder blijft. Helaas wordt deze ruimte dan ook niet meer verwarmt.
Huidige oplossing is om de verwarming dan handmatig op 23°C te zetten. Niet ideaal.

Begrijp ik nu goed dat ik met een Netatmo sensor dit zou kunnen oplossen door deze te koppelen en met de IFTTT koppelingen deze de ruimte te laten monitoren (als een externe sensor voor de Thermosmart)?

Aanvullende vraag: Kan je dan de interne en externe sensor van de Netatmo gewoon tegelijk gebruiken? De externe sensor voor de buitentemperatuur en de interne sensor als de (tijdelijke) vervangende sensor van thermosmart?

@Ruud: inderdaad!

Misschien handig om te weten: Kodjo bedoelt met de Netatmo sensor een Netatmo weerstation.

1 persoon vindt dit leuk

Prachtig...alleen...hiermee schakelt mijn vloerverwarming in de woonkamer met houtkachel natuurlijk niet uit ;-)

Wat zou het mooi zijn als er radiator-knoppen op de markt komen die apart aangestuurd kunnen worden. Het systeem bestaat natuurlijk, nu nog geschikt voor de ThermoSmart!

Aanmelden of registreren om een reactie te posten