Nieuwe helpdesk voor ThermoSmart

ThermoSmart heeft een nieuwe helpdesk. Dit was nodig omdat we steeds meer internationale klanten krijgen. Onze vorige helpdesk kon maar overweg met een taal.

We geloven met deze helpdesk goede, zo niet betere, ondersteuning te kunnen bieden.

Team ThermoSmart

4 personen vinden dit leuk

Jammer dat de logins van het vorige forum niet overgenomen worden naar deze nieuwe.
En bij het aanmelden was het me onduidelijk wat er precies ingevuld moet worden in het veld "Login (email) portal", maar blijkbaar accepteert hij daar elke willekeurige invoer...

En mbt internationale klanten... betekent dat, dat de vragen/suggesties/discussies in de toekomst in het engels moeten doen, zodat meer mensen begrijpen waar het over gaat en mee kunnen doen? Of komt er een aparte engelstalige sectie?

Er komt inderdaad een Engelse en Duitse sectie. Dat is ook de reden dat we over zijn. De meeste van dit soort helpdesk software wordt gemaakt door Amerikanen. Op een of andere manier geloven ze dat er maar een taal is in de wereld :-) De het veld "login portal" is bedoeld om je te kunnen helpen als je vragen hebt. We hebben dan het email adres nodig waarmee je inlogt op de portal. Met dat email adres kunnen we je gegevens op onze server terug vinden. Is er een duidelijkere omschrijving te bedenken? Ja, het is jammer dat we die wachtwoorden niet over kunnen nemen. Ze zijn (gelukkig) versleuteld bewaard en niet van de ene provider naar een andere over te zetten. Veiligheid is wel eens lastig.
Met deze toelichting begrijp ik de portal regel nu, en is die korte omschrijving inderdaad ook wel logisch. Jammer dat je bij die login pagina niet een korte toelichting bij de regels kunt geven, dan zou het een stuk duidelijker zijn.

En het versleutelde wachtwoord argument snap ik inderdaad wel. Wat je ook had kunnen doen, is alleen de logins (email adressen) overnemen van de oude server, zelf een random gegenereerd wachtwoord toekennen, en dan dat wachtwoord naar dat email adres mailen... dan had iedereen in kunnen loggen en zelf zijn wachtwoord aan kunnen passen. Maar daarvoor is het nu toch al te laat... misschien iets voor het geval jullie in de toekomst ooit nog een keer van helpdesk provider wisselen?

Voorlopig blijf ik dus maar gewoon in het Nederlands typen, ik zie die engelse sectie vanzelf wel verschijnen...

Gaike Daalenoord is bang dat de nieuwe heldere fake is vanwege de e-mail met.com aan het eind! Hij heeft al een mail gestuurd! Hij is dus bang voor een virusaanval of zo.
Moet helpdesk zijn!

Gaike hoeft niet bang te zijn voor een virus aanval. In de mail staat een link naar een website waar je een wachtwoord kan aanmaken. Met dat wachtwoord kan je porten in fora en de voortgang van tickets bekijken.

1 persoon vindt dit leuk
Dat is mooi, is schrok al toen hij mij hierover mailde!

Ik krijg de wifi niet in de lucht en het wordt nu koud in huis.

Wat moet ik doen?

Ik weet niet of het verstandig is om dit topic voor het melden van dat soort problemen te gebruiken, en ik ben ook geen expert, maar toch:

kun je nietgewoon handmatig op de thermostaat (Thermosmart) de temperatuur verhogen?

Waarom is dat niet verstandig? Lijkt mij dat je op een FORUM juist met allerlei vragen  kunt komen. Als er daadwerkelijk een nieuwe helpdesk is, ga ik ervanuit dat er hulp wordt gegeven! 

Op dit forum, ja, maar in een bestaande topic die over een heel ander onderwerp gaat (namelijk over de overgang van de oude helpdesk naar de nieuwe), dat lijkt me dus niet verstandig. Mijn advies voor een volgende keer zou dan ook zijn om gewoon een nieuwe topic aan te maken voor de problemen/vragen die je hebt.

Overigens, als je echt hulp van de helpdesk wilt (en niet van andere thermosmart gebruikers zoals ik), dan adviseer ik je om niet op dit discussie forum te posten, maar om een support ticket voor de helpdesk aan te maken:

https://thermosmart.freshdesk.com/support/tickets/new

@ Remy: Freddy heeft gelijk. We volgen dit forum wel maar gaan niet iedere post lezen. Dus, als je van ons direct hulp wil kan je het beste een ticket aanmaken.

Mocht je een probleem hebben met de TS en je wilt hulp van het forum dan kan je het beste deze categorie kiezen: http://support.thermosmart.nl/support/discussions/forums/6000148998

ik ben al een hele middag bezig met de installatie en krijg de thermostaat niet gekoppeld aan mijn netwerk. Melding

Firefox kan geen verbinding maken met de server op 169.254.1.1.

kan hier niets op de site over terugvinden

niet meer van deze tijd dat er geen telefonische helpdesk is,

wat heb ik tot nu toe spijt van dit product

ga nu alles de-installeren, want het wordt koud

Heb je je laptop verbonden met het netwerk ThermoSmart? Anders kan je geen verbinding maken met 169.254.1.1

Windows 8 en 10 zijn ook wat lastiger, daarvoor heb je een hulpprogramma nodig. Met iOS (iPad, iPhone) of OSX gaat het makkelijker.