Nieuw onderwerp beginnen

Integratie met Apples Homekit.

Het zou mooi zijn als er een integratie kwam met Homekit van Apple.

11 personen vinden dit idee leuk.

Inderdaad is HomeKit niet erg interessant voor ons. We hebben toch wel wat nieuws gebracht zoals:

• Energierapporten
  • Triggi
  • Amazon Echo

Eigenlijk zeggen ze... U heeft een *utproduct gekocht van ons en mensen die iOS en Apple gebruiken kunnen de *ot op want we hebben gewoon niet de drive om het gewoon werkend te krijgen. 

De klant is eigenlijk leidend en die wil HomeKit. Onbegrijpelijk dat de Echo interessanter voor hen is dan HomeKit. Drie Echo bezitters in NL tov 150000 mensen met een Apple+HomeKit omgeving. Getallen zijn gokjes en slechts voor dramatisch contrast. 

1 persoon vindt dit leuk
Het is jammer want ik vind de ThermoSmart wel een goed product. Maar er is behalve verkopen, heel weinig drive en vernieuwing. De iPhone X is ondertussen al bijna een half jaar uit en de app is nog steeds niet geüpdatet. Bij veel dingen zeggen ze, vinden wij niet interessant, weinig vraag naar of sturen je ze via en omweg naar een gelijkaardige oplossing. Ik heb al een paar keer support nodig gehad en werd altijd keurig en snel geholpen ... echter had ik bij de aankoop van de ThermoSmart ook meer innovatie en vernieuwingen verwacht. Jammer dat dit een beetje uitblijft... mssn is het team gewoon te klein?
Hallo, Graag zou ik dit voorstel nieuwe leven in willen blazen. Het wordt gezegd dat Homekit niet interessant is, maar als je even op internet zoekt zie je dat mensen wel degelijk de TS niet kopen omdat onder andere deze functie nog niet aanwezig is. Gr Jeffrey

Ik denk dat TS inderdaad zich zelf in een achterstandspositie aan het manoeuvreren is. IoT is de toekomst en daar bij kun je als niet leidend ICT-bedrijf alleen maar bij aansluiten.De harde werkelijkheid is namelijk dat Apple niet te negeren is! Kortom: aan de slag want anders dreigt het sterfhuis!

Natuurlijk zijn de energie rapporten een mooi voorbeeld van vernieuwing maar ook hier zie ik geen vooruitgang. De gevraagde verbetering in de interface waarbij je makkelijker met de datum kunt manipuleren, komt ook maar niet. Een ingewikkelde operatie om dat aan te passen kan dat niet zijn.

Kom op mensen van Thermosmart. Dit moet toch geregeld kunnen worden met Apple icm met Homekit?

Hopelijk nav bovenstaande berichten nog eens overwegen of HomeKit toegevoegd kan worden.

Thanks.

Thermosmart: waar blijven de antwoorden! Maak er wat van; Nest en consorten lonken...

Vermeld anders dat als je IoT met Apple wilt, je geen TS moet gebruiken.

Ergens eerder in deze threat heeft TS al aangegeven dat ze een homekit implementatie teveel werk vinden. Ze verschuilen zich daarbij achter het acceptatieproces bij Apple (wat een drogreden is). In werkelijkheid lijkt er echter een aversie aanwezig te zijn bij de medewerker(s) van TS tegen alles wat met Apple te maken heeft. De meest recente update van iOS app is bijvoorbeeld ook al weer een jaar geleden. 

Maar inmiddels is het ook mogelijk om ondersteuning voor Siri shortcuts toe te voegen aan apps. Is weliswaar geen homekit implementatie maar zou een aardig alternatief zijn. TS wanneer gaan jullie dat toevoegen aan de app? Of is dat ook al teveel werk voor jullie?

Ik maak nu bijna vier jaar gebruik van de ThermoSmart. Ondanks het enorme potentieel is er weinig veranderd de afgelopen jaren. 

Een officieel statement van ThermoSmart zou fijn zijn. Evenals een soort roadmap. Wat kunnen de gebruikers de komende tijd voor een vernieuwingen verwachten? 

Momenteel ben ik een andere thermostaat aan het overwegen. Zonde van de 250,- investering maar het is niet anders.

Overigens is dit stukje uit het Bedrijfsprofiel op de website wel een mooie:

Toekomstvisie

ThermoSmart is dé thermostaat van nu en van de toekomst. Duurzaam en nooit klaar met leren. Het creëert een online platform dat gebruikservaringen en data gebruikt om het gemak van de mens te dienen. Het bedrijfsprofiel van ThermoSmart is erop gericht om flexibel te zijn en blijven. Zo kunnen we altijd snel op de nieuwste ontwikkelingen inspringen.

Gelukkig doet de Thermosmart wel wat hij moet doen... ik kan nog steeds eenvoudig mijn verwarming bedienen als ik niet thuis ben. Bovendien heb ik al een 3-4x kleine problemen gehad met de Thermosmart die altijd zeer snel zijn verholpen door de helpdesk.

Aangezien ik meerdere stukken domotica heb is het wel handig om hiervoor 1 interface te hebben, in plaats van 7 verschillende apps. Ok, ik heb ze wel op mijn smartphone staan, maar als alles geintegreed is in één applicatie werkt het gewoon een stuk eenvoudiger. Zeker voor iets minder technische mensen.

Uiteindelijk werkt het ook wel, via een omweg en Domoticz zit mijn Thermosmart gewoon in Homekit. Maar voor 95% van de gebruikers is dit gewoon teveel moeite, zeker aangezien het feit dat zij hun andere apparaten gewoon eenvoudig via een qr-code kunnen toevoegen in Homekit.

Bij de aanschaf van mijn Thermosmart (ondertussen heel lang geleden, ik heb hardware nummer 824) had ik ook wel meer innovatie verwacht, en updates, en vernieuwingen. Het lijkt me logisch dat we er geen koffie mee kunnen opwarmen of het bad laten vollopen, maar ik sluit me aan bij de reactie hierboven dat er weinig veranderd is. Daar komt ook nog eens bij dat een simpele app update voor de iPhone X nog steeds niet is doorgevoerd.. dat kan toch echt geen tijd en moeite kosten??

Binnenkort verhuis ik, en alhoewel ik altijd tevreden ben geweest van de Thermosmart, zal er in het nieuwe huis in elk geval GEEN Thermosmart geplaatst worden... jammer maar helaas.

Aanmelden of registreren om een reactie te posten