Nieuw onderwerp beginnen

Integratie met Apples Homekit.

Het zou mooi zijn als er een integratie kwam met Homekit van Apple.

10 personen vinden dit idee leuk.

Dit zou ik erg mooi vinden. Heb nu zelf ook Philips hue en werkt hier ook mee.

2 personen vinden dit leuk
Nu Google komt met het Home apparaat en Amazon met Echo zal Apple ook niet achter mogen blijven. Hoe eerder Thermosmart hierop alvast inspeelt (concurrentie met bijv. Nest) hoe beter.

Ik hoop dat 't ook snel komt, zeker nu Homekit onderdeel wordt van IOS10

We zijn Mfi(Made for iPhone/iPod/iPad) gelicenseerd en dus goedgekeurd door Apple. HomeKit vinden een fraaie oplossing en we kijken er zeer nadrukkelijk naar. Het staat op de roadmap voor de nabije toekomst. HomeKit is naast software ook hardware. We kunnen helaas dus niet d.m.v. een software-update HomeKit toevoegen.

Ik heb de ThermoSmart draaiend in HomeKit. Ik ben er zeer over te spreken! Heerlijk wat een vrijheid!
Hoe heb je dit gedaan? Of is een nieuwe TS nodig?
@Jordi. RPi 3 waar Domoticz op draait. TS toegevoegd aan de hardware in Domoticz. Homebridge geïnstalleerd op de RPi. In de configuratie van Homebridge Domoticze plug-in. Vervolgens herkent HomeKit Homebridge en dus ook de Thermostaat. Zie de bijlagen.
IMG0425.PNG
(85.3 KB)
IMG0424.PNG
(74.9 KB)
Cool. Ik ga er eens in duiken.

Mooi! 

Precies. Die versie is beter dan de versie op Domoticz.com

Afgelopen dinsdag heeft Apple iOS11 uitgebracht. Met die release zijn ook de eisen voor homekit integratie verlaagt. Zo is nu bijvoorbeeld niet meer de speciale chip nodig en kan integratie volledig softwarematig gedaan worden. Hebben jullie wellicht daardoor nu wat concretere plannen m.b.t. homekit integratie?

Thermosmart heeft dunnetjes aangegeven HomeKit niet interessant te vinden. Staat zo’n beetje onderaan de prio-lijst, blijkbaar. Geen idee wat er wel op staat, maar ik zie al een tijdje weinig activiteit mbt nieuwe TS functies.

Inderdaad is HomeKit niet erg interessant voor ons. We hebben toch wel wat nieuws gebracht zoals:

• Energierapporten
  • Triggi
  • Amazon Echo

Nu werken we aan een app met nieuwe functionaliteit. binnenkort meer info.

Aanmelden of registreren om een reactie te posten