Nieuw onderwerp beginnen

Instellen type verwarming

Zou er een mogelijkheid kunnen komen om het type verwarming dat je gebruikt in te kunnen stellen en dat de Thermosmart hier rekening mee houd? Traditionele radiatoren worden snel warm en geven snel hun warmte af aan de omgeving maar koelen weer snel af. dit in tegenstelling tot vloerverwarming die een lange opwarmtijd heeft maar de warmte lang vast houd. Hierdoor zou bij vloerverwarming de Thermosmart minder vaak ingeschakeld te hoeven worden.

1 persoon vindt dit idee leuk.

Is een goed idee. Ik schakel nu de thermostaat 's avonds om 20.00 al terug omdat de vloerverwarming zijn warmte zeer lang blijft afgeven..

Dit zou automatisch goed moeten kunnen door de adaptieve aanpassing van de thermostaat. Dat de thermostaat leert om op tijd op te warmen zodat op het juiste moment de juiste temperatuur bereikt is werkt prima. Maar doet de thermostaat ook omgekeert: adaptieve afkoeling? Dus als er een lagere temperatuur voor bv. 22.00 is ingsteld de ketel hierop anticipeert?

Ja een goed idee! 

ik heb vaak uitschieters naar 24 of 25 terwijl hij 21,5 moet zijn en blijven.

Voornamelijk als ik thuis ben is de temp vaak te hoog.

zie bijlage:

BMtY1zv59mthJC24O3uxSRI5t1Tp557Qxg.jpg

Beste Stach,

Bij jou is iets anders aan de hand dan een verkeerde regeling van de ThermoSmart. De pieken die je in de grafiek ziet vertonen een veel snellere stijging dan je kachel kan realiseren. Zie bijvoorbeeld dinsdag 15 november; de kachel doet er wel 2 uur over om je huis 2 graden op te warmen. Daarna schiet de temperatuur in een kwartier met 3 graden omhoog. De kachel stond toe al uit. Heb je soms een warmtebron onder de TS hangen (een radiator, TV, stereo e.d.)?

Mocht je hier dieper op in willen gaan dan ontvangen we graag een mail op support@thermosmart.nl

Groet, Kodjo

Aanmelden of registreren om een reactie te posten