Nieuw onderwerp beginnen

Wifi opnieuw instellen

Kreeg geen verbinding met Mac book air, terwijl mbv Ipad het zo geregeld was. reset knop thermosmart. zoek wifi thermosmart en verbind. opens safari en toets IP adres 169.254.1.1 in. Zoek jou Wifi en geef WPA2 beveiliging code in. thermosmart verbind dan met jou netwerk. Ipad weer terug zetten op je eigen netwerk en klaar! zo simpel is het, maar dus niet geen met MAC book air :( ???

zoeken die netwerken automatisch naar een geschikt kanaal? Dat kan TS namelijk niet, je moet dus een vast kanaal gebruiken.

waar vind ik wifi thermosmart op mijn iMac of iPad.?  Na vervangen van mijn router  nu treurig gezicht op de muur. het zoeken via 169.254.1.1. levert alleen fout melding op.  Wat doe ik fout of zie ik overhet hoofd??

Menne. Je moet Wifi netwerk Thermosmart selecteren ipv je eigen wifi netwerk om je thermosmart opnieuw in te stellen.

Ik ervaar hetzelfde probleem met een Macbook Pro en iPhone. Ik zie wel diverse netwerken maar ik kan ze niet als voorkeur selecteren. Is hier een oplossing voor? 

Je hebt je Wifi toch niet op kanaal 13 staan? Dat wordt niet ondersteund

Ik zie mijn netwerk wel staan maar ik kan deze niet selecteren. Het lijkt of dat bepaalde invoertoepassingen niet worden getoond waardoor niet geselecteerd kan worden.  Ook de join werkt niet. Hetzelfde probleem als eerder gemeld in deze discussie. 

wifikanaal is 3

Beste Bart, als je "Other Network" gebruikt moet je deze knop meteen indrukken. Dus niet eerst "Scan for networks" proberen en dan op "Other network" klikken. Als je dat toch gedaan hebt, even de pagina verversen zodat er alleen 2 knoppen staan. Daarna op "Other network" klikken. Kies "Infrastructure" + WPA/WPA2 (dus geen WPA).

Het instellen van WiFi begint toch wel een groot probleem te worden.

Ik heb hier meerdere PC's / laptops maar met geen enkel device lukt het om WiFi opnieuw in te stellen (bijvoorbeeld na een reset van de router).

Ik moet dan een oude iPod uit de kast halen om het opnieuw in te stellen. Dat is niet erg gebruiksvriendelijk op deze manier. Zeker met de nieuwe crowdfund actie hoop ik dat daar niet teveel problemen mee komen.

Beste René,

Vervelend dat het zoveel moeite kost om verbinding te maken. Klopt het dat het inmiddels gelukt is?

Hoi Arjan, bij mij werkt het al lang weer, maar dat was ook niet mijn punt.

Het ging mij meer om de gebruikersvriendelijkheid van het instellen wat volgens mij nog wel verbeterd kan worden. Zeker voor toekomstige gebruikers.

Als je net een type netwerkkaart hebt dat geen adhoc netwerken ondersteund (en die chipsets zijn er nu eenmaal) dan wordt het een lastig verhaal om de Thermosmart in te stellen.

Netatmo heeft hetzelfde probleem, maar die hebben een USB poort ingebouwd. Als je dan WiFi wilt instellen sluit je 'm even aan via een usb kabel.

Kodjo, Rene, hopelijk kunnen jullie m echelon. Als ik voor Other network kies en dan Infrastructure met WPA/WPA2 en de naam van mijn netwerk, dan gebeurt er niets :-(

Ik heb inmiddels de ts diverse malen gereset, maar het bericht password met een :-( blijft verschijnen. Ik las ergens in een discussie dat het wellicht aan een verandering bij ziggo zou kunnen liggen, maar ik weet even niet wat ik moet doen. Welk password is de ts dan naar op zoek? Ook wordt ergens gezegd dat je kanaal 3 moet hebben, maar hoe moet ik dat selecteren? Hopelijk kan iemand me helpen de ts online te krijgen voor het koud wordt. Ik kan namelijk ook op de display de temperatuur niet regelen :-(

1 persoon vindt dit leuk

99% kans dat je je wachtwoord verkeerd ingeeft. Meestal komt dat doordat de eerste letter automatisch in een hoofdletter verandert. Probeer eens een ander apparaat online te brengen om je wachtwoord te verifiëren.

De overige 1% van de 100% is onder te verdelen in:

1. Netwerk ondersteund geen b/g. Dat moet wel voor de ThermoSmart. Met alleen N netwerken kan de TS niet overweg.
  2. Beveiliging staat niet op WPA/WPA2 maar op alleen WEP. De TS werkt met WPA2, dit is het veiligste protocol voor Wifi.

Aanmelden of registreren om een reactie te posten