Nieuw onderwerp beginnen

Is de Easy Connect adapter dezelfde als de Nefit OpenTherm converter 7746901847?

Is de Easy Connect Adapter dezelfde als de Nefit OpenTherm converter 7746901847? Of is dat een nieuwere versie?

1 persoon vindt dit idee leuk.

Zou ik ook willen weten

Hallo, Ik ben momenteel de Nefit easy connect adapter aan het testen op een Nefit Ecomline HR Classic van 2002. Als ik hier de Thermosmart op aansluit krijgt de thermosmart geen verbinding met de easy connect omdat deze het ET protocol ik hebben. Daarom heb ik in overleg met de CV leverancier hier (Schoonderbeekmin in Nijkerk) een testje lopen door op de easy connect de Opentherm converter aan te sluiten. Ik kan nu alvast vertellen dat dit er erg hoopgevend uitziet. Heb vandaag gevraagd of de Smarttherm gereset kan worden en opnieuw in kan gaan leren zodat ik kan zien of de keten communiceert. Wordt vervolgd.

Beste Djurre,

De Opentherm verbinding met je ketel is inderdaad prima. Sterker, de verbinding is beter dan wat we meestal zien. Dit zie ik aan het aantal berichten per milliseconde tussen de ketel en ThermoSmart. Die tijd tussen de berichten, is bij jou erg kort. Ga zo door!

Overigens, als de OpenTherm verbinding goed is en je installatie op orde, dan zal de regeling ook prima zijn.

Beste Djurre,

Omdat ik ook een thermosmart V3 wil aanschaffen ben ik even benieuwd of het allemaal goed werkt en stabiel is?

Ik heb ook een Nefit Ecomline HR classic uit 2005.

En dan heb ik dus de Nefit easy connect adapter nodig en de Nefit Opentherm converter?

Weet jij zo hoe het is aangesloten?

Alvast bedankt voor je antwoord.

Vriendelijke groeten,

Guido Nijhof

Putten.

Hallo Guido, Ik heb aan de ketel de Nefit easy connect adapter aangesloten. Deze vertaalt het signaal van de ketel naar de opentherm standaard. Hieraan heb ik opentherm converter aangesloten met daarachter de Thermosmart voor de kamerthermostaat. Het is een omslachtige constructie maar wij genieten van alle comfort: de gemakken van de Thermosmart en de stabiele verwarmingseigenschappen avond het opentherm protocol. Je moet uiteraard de ketel niet aansluiten op het Aan/Uit deel maar op het module rendement deel. Wij zijn erg tevreden met deze oplossing en proberen zo nog lang plezier te hebben van onze oude HR KETEL. Als je nog vragen hebt of een.e.a.@wilt zien mag je ook wel langskomen. We wonen om de hoek in Nijkerk  Vriendelijke groet, Djurre
Ik zie dat mijn autocorrect e.e.a. verbasterd heeft. - Verwarmingseigenschappen van het..... - Maar op het modulerende deel....

Beste Djurre,

Bedankt voor je antwoord. 

Dan weet ik nu zeker dat het 100% werkt.

Vorige week veel gebeld met verschillende partijen(Nefit,Feenstra,eigen loodgieter) maar niemand wist het eigenlijk. Iemand van Feenstra zei zelfs dat mijn ketel niet modulerend is.

Maar ik ben er nu wel achter hoe het ongeveer zit:

Nefit ketel maakt gebruik van de oude nefit uba sturing. De Connect easy zet het om naar ems.

En de opentherm converter zet ems dan weer om naar opentherm protocol.

Nu nog even kijken wat ik ga doen???

Nogmaals bedankt voor je antwoord.

Vriendelijke groeten,

Guido Nijhof

En Guido, wat is het geworden? Ik ben heel benieuwd....want dezelfde problematiek.
Het is een Tado geworden. Met een nefit easy connect adapter er tussen. En dan werkt het modulerend. Nu vanaf Februari in gebruik en het werkt heel goed. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel Vrgr. Guido

1 persoon vindt dit leuk

@Guido,

Even controleren ik dezelfde ketel heb: Ik heb een Nefit Ecomline HR Excellent... uit 2008/2009..

Jij dezelfde of toch anders...

En als het dan een Tado is...alleen de easy connect er tussen?

dank,

groet Jan

Aanmelden of registreren om een reactie te posten