Nieuw onderwerp beginnen

Stilte?

Valt me op dat er al lange tijd niks gemeld wordt door gebruikers/ontwikkelaars. Is thermosmart een stille dood aan het sterven? Zou jammer zijn. Had hoge verwachtingen...

De meeste verbeteringen hebben te maken met OpenTherm issues waar je als gebruiker niet veel van merkt. Als firmware aanpassingen consequenties hebben voor het gebruikt van de thermostaat laten we dat zeker weten.

Als ik het recept van hierboven opvolg, dan staat mijn firmware inmiddels op 30030018. Lijkt een nieuwere versie dan de versie die hier is besproken/beschreven. Wat is er in deze versie veranderd?

Nope, can't do.

Wow: Ik lees:bij update 11 "Nauwkeurigere temperatuur meting waardoor de regeling beter werkt.". Betekent het, dat jullie nu ook de af te lezen ruimte temperatuur per 0,1C op het display gaan zetten? Dat zou echt een verbetering zijn..... (Instellen van temperatuur op 0.1C of 0.2C heb ik bij jullie al lang opgegeven.....(Maar ik hou hoop.... :-)

Op pauze? Vreemd. Geen idee waarom de TS op pauze stond 's nachts. Enfin, het zal allemaal wel. Waarschijnlijk vreemde samenloop van omstandigheden dat ik bij een nieuwe firmware nu denk problemen te hebben. Vergeet mijn gemopper maar weer :-)
Komt die nieuwe firmware er ook echt voor ons "veteranen" of is dat nog niet zeker?

Hoi Erik,

Beide keren stond de TS op pauze. In dat geval zal de ketel pas aan gaan als je de TS weer van pauze haalt. Er was toen dus niets mis met de aanwarmvervroeging.

Hallo Kodjo,

Vreemd dat ik dan die email pas 16 januari voor het eerst kreeg.
Kijk maar eens naar 27-1-2017. Toen heb ik de Thermosmart om 7:00 handmatig naar de gewenste temperatuur moeten zetten omdat hij nog steeds niet aan het verwarmen was. Idem op 8-2-2017. Deze 2 datums heb ik genoteerd maar het is vaker gebeurt. Voor de upgrade naar de 20140999 had ik geen omkijken naar de TS. Ik heb de upgrade gedaan omdat de nieuwste firmware nieuwe functionaliteit zou hebben maar nu blijken "de veteranen" (nog) niet over te gaan. Dat ontstemt mij...

Beste Erik,

Jammer dat je zo ontstemd bent. We hebben deze email al veel vaker verstuurd. 20140999 is zeker een jaar door veel mensen naar volle tevredenheid gebruikt. 

Ik heb gekeken naar de aanwarmvervroeging. Vanochtend zat de TS er 0,3 graad naast. Gister ochtend evenals eergisteren was de gewenste temperatuur spot-on op het juiste tijdstip gerealiseerd. Je klacht kan ik dan ook niet plaatsen.

Op 16 januari een email ontvangen dat de firmware handmatig geupdate moest zodat de nieuwste firmware daarna automatisch geïnstalleerd kon worden. Omdat onze Thermosmart na een moeizame start eindelijk probleemloos werkte had ik toch mijn twijfels over de handmatige update naar firmware 20140999. Na enige dubben toch maar de update gedaan. Eigenlijk gelijk spijt van. De Thermosmart gaat nu vaak pas verwarmen op het ingestelde tijdstip zodat de gewenste temperatuur pas veel later wordt bereikt. Nu blijkt ook nog dat de eerste Thermosmarts (voorlopig) niet mee gaan in deze nieuwe firmware. Dit zijn nota bene de mensen die in eerste instantie Thermosmart mogelijk hebben gemaakt middels crowdfunding. Ik ben hier behoorlijk over ontstemt. Stuur dan pas die email als de firmware voor de originele Thermosmart ook klaar is. Nu zit ik weer met een slecht functionerende thermostaat. Jullie worden bedankt…

Nee, helaas.

Al wat bekend over een eventuele update voor mijn thermosmart?

Zou leuk zijn als dat nog voor einde van winter het geval is.

Over wat voor termijn praten we?

En is het eventueel mogelijk dat ik daar dan een melding van krijg?

Hoi Rob,

Jij hebt als veteraan een al wat oudere TS. ThermoSmarts met hardware ID < IT02000 hebben nog geen update gehad. We hebben de pro bij de nieuwere modellen gelegd omdat dit een veel grotere groep is. Mij is beloofd dat ook de oudere modellen een FW update kunnen verwachten.

Bij mij nog geen update.

Nog steeds 20141000.

Heren,

Inderdaad hebben we de firmware ge-update. Dit is ondertussen bij iedereen het geval. Afhankelijk van de versie van de hardware zal je een ander nummer zien. In alle gevallen eindigt het nummer van de nieuwste firmware op "11". We hebben helaas nog geen tijd gevonden om een email rond te sturen. Ik wil jullie graag vertellen wat zo de verbeteringen zijn:

• SmartShift (aanwarmvervroeging) is verlengd van 1 naar maximaal 3 uur.
  • SoftAccesPoint: Het is nu mogelijk om ook met Windows 10 en Android de ThermoSmart online te brengen. 
  • Verkeerde weergave van de buitentemperatuur is opgelost.
  • Verkeerde weergave van het schema is opgelost.
  • Bug in agenda-items is opgelost.
  • Interne wegpagina's zijn aangepast.
  • Frans, Duits en Engels toegevoegd (op basis van locatie).
  • Nauwkeurigere temperatuur meting waardoor de regeling beter werkt.
  • Errors (OpenTherm en ketel fouten) worden nu niet meer direct op het scherm getoond. Als er een foutmelding is zal de LED rood knipperen. De fout is dan opvraagbaar met de i-toets.

Daarnaast is de API uitgebreid. Dit heeft voor de gemiddelde gebruiker nu niet veel toegevoegde waarde maar zal in de toekomst zeker interessant blijken.

Aanmelden of registreren om een reactie te posten