Nieuw onderwerp beginnen
Geïmplementeerd

openhaard

Graag wil ik een functie op de app, bv met logo. Dat zodra ik mijn openhaard opstook, de thermosmart naar buitentemp. gaat en die niet toepast op het vertrek waar het kastje hangt. Maar dat dan mijn thermostaatkranen in de rest van het huis het overnemen. Op die manier heeft iedereen het lekker warm in huis

8 personen vinden dit idee leuk.

Dit is een veelgevraagde functie. We zijn nog aan het kijken hoe we dit makkelijk kunnen invoeren.

Ben doorgestuurd naar dit onderwerp vanuit 'Temperatuur meten in andere ruimtes dan hoofdvertrek.'

Daarin begint de tekst met 'De Thermodo is een thermometer die je in de mini-jack van een smartphone steekt.'. Dit idee spreekt me erg aan. Dat je een portable thermometer hebt (al dan niet de thermostaat die je mee kan nemen naar een andere ruimte, een extra losse thermometer of de smartphone oplossing. En deze dan in de ruimte plaatsen die je op dat moment alleen wil verwarmen.

Zou geweldig zijn als dit kon. Liefst uiteraard op de bestaande thermosmart themostaat.

Een goede eerste stap zou kunnen zijn dat er een mogelijkheid komt om via de API de een alternatieve temperatuur te zetten voor de gemeten temperatuur. Deze alternatieve temperatuur zou dan gebruikt kunnen worden door de TS ipv de gemeten temperatuur om te bepalen hoe er gestookt dient te worden. Dat opent de mogelijkheid om via andere thermometers in andere ruimtes te bepalen 'hoe warm het is'. De openhaard functie (of hoe ie dan ook mag gaan heten) is dan het wisselen tussen het gebruiken van de door de TS gemeten temperatuur of de alternatieve temperatuur (mits beschikbaar en niet ouder dan bv max 65 minuten).

Kan nu met de API en de Netatmo connectie.

Aanmelden of registreren om een reactie te posten