Nieuw onderwerp beginnen

IFTTT Google assistentb applet

Wie heeft een werkend IFTTT applet om de TS op een temperatuur te zetten of te pauzeren?

Daar zijn verschillende van zie: https://ifttt.com/search/query/thermosmart

Werken die niet?

Ben de IFTTT app nog maar net aan het proberen en het lijkt gewoon te werken. (wordt vervolgd....)

Ik heb al een aantal applets werkende maar ik krijg geen werkende applet met Google Assistent waar ik een commando kan geven en de TS daarmee aanstuur.

Gebruik nu een weekje de IFTTT 'geo-fencing' applet, om de TS te pauzeren als ik wegga en weer aan te zetten voordat ik thuiskom. Echter, soms staat de TS nog op pause als ik allang weer thuis ben. Nu zijn de temperaturen nog niet erg laag, maar als het echt winter wordt, hoop ik dat het werkt, anders blijven we het gewoon maar via de programmering en handmatig doen.

Kortom, het werkt ...... meestal.

Hoi Ronald,

Ik gebruik dit al een hele tijd en werkt erg goed. Je moet een applet maken met de IF van Google Assistant Voice Command met een variabel nummer en de That van ThermoSmart met Temperatuur. In het voice command op de plek waar de de temperatuur aangeeft zet een een variable. Je geeft de graden op als getal (int) dus de variabele is een #.

Zie mijn schermvoorbeeld hier beneden. Ik gebruik deze applet dagelijks. (wanneer het koud is uiteraard) Je klikt het heel makkelijk bij elkaar in de IFTTT app. Ik heb een Google Home Mini aan de muur hangen in mijn woonkamer en gebruik deze altijd met voice commands om de ThermoSmart te bedienen. Echter zou het natuurlijk veel mooier zijn als de ThermoSmart ook native Google Assistant zou ondersteunen net als de concurrerende merken. Zeker nu Home Hub uit is... dan zou je ook de temperatuur kunnen aflezen in de Google Home Hub e.d. Ik hoop echt dat ze dit nog gaan implementeren. Ook zou het dan native werken in de Google Routines. Nu met deze IFTTT kan ik wel Google Routines inrichten met deze voice commands apps maar het is een beetje een workaround.

Ik heb tevens screenprints van twee andere IFTTT apps die ik heb gemaakt gepost.

Beste Barry, 

Volgens bovenstaande screenshots heb ik de applets aangemaakt.

Ik gebruik wel de google homeapp op mijn telefoon. Deze geeft aan dat de opdracht is uitgevoerd echter zonder resultaat op de thermosmart zelf. Heb jij nog een idee?

Vriendelijke groet,

John

pdf
pdf
pdf

Beste Barry,

Inmiddels werken de applets wel zodat ik mijn thermostaat en Harmony hub (alleen schakelen tussen twee acktivities) kan bedienen. 

Via Google home op mijn telefoon lopen de instructies in het nederlands nog niet zoals ik wil. 

In het engels redelijk. 

Vandaag wordt mijn Google home mini bezorgd zodat ik eea daar weer mee kan proberen. 

Ik hoop ook nog een manier te vinden om mijn Vera domotica systeem aan de praat te krijgen 

met de mini!

Hoi John,

Ik zelf heb mijn Google Home(s) en Assistant nu alleen nog op English US staan. Dan werken alle functionaliteiten naar behoren. Ik heb gemerkt dat zodra ik Nederlands als primaire taal instel bepaalde features niet werken (Routnies e.d.) en als ik Nederlands als tweede taal instel dat de Google Assistant soms niet weet welke trigger hij moet gebruiken.

Bijvoorbeeld "Pause thermostat" lijkt heel erg op "Pauzeer thermostaat". Om Google niet in de war te maken met de twee active talen (je kiest natuurlijk ook een taal in de IFFTT trigger) heb ik gemerkt dat je echt twee totaal verschilldende zinnen moeten hanteren wil Google goed identificeren welke taal je nu op dat moment spreekt. Ik verwacht wel dat dit beter zal worden met de tijd.

Veel plezier met de Home Mini, ik heb deze in mijn woonkamer met een wallmount aan mijn muur hangen naast mijn thermostaat, dat vond ik een mooie plek. En maak er iedere dag met plezier gebruik van.

Aanmelden of registreren om een reactie te posten