Nieuw onderwerp beginnen

Thermosmart is past zelf temperatuur aan tot 30C (melding Ketel 255)

Sinds een tijdje merken we dat de TS ineens afstapt van de ingestelde temperatuur en schakelt naar wat wel een willekeurige hoge temperatuur over. Gebeurde dit eerst incidenteel, sinds een week is dat niet meer het geval en nu hebben we het over een continu proces.

Sinds een week of twee verschijnt er op het display de melding 'Ketel :( 255', na speur werk blijkt dat deze foutmelding niet bij onze Vaillant vandaan komt. Die kent die code niet. Ook niet de hex representatie (FF) niet.

Na de foutcode gaat de temperatuur omhoog, soms in stapjes van 0,5C en soms met sprongen van tot 5C.

Wat verder onderzoek, want zoveel valt er niet te zoeken, meldt de TS een buitentemperatuur van 0.0C, juli in Almere. Hoezo global warming. Op de TS portal wel realistische meldingen.

Wifi signaal is prima, kan de TS ook vanaf internet benaderen en bijstellen.

Eerst nog maar een IFTTT ingezet om ieder kwartier de temperatuur te forceren naar 15C daarna naar 10C. Maar toch gaat in dat kwartier TS de temperatuur naar 19C opschroeven.

Ketel unit lijkt het goed te doen, althans gedraagt zich zoals beschreven in de support artikelen. Ook de stroom van de ketel unit gehaald. En ook de TS zelf losgekoppeld en weer teruggeplaatst. Ook allemaal zoals beschreven in de support artikelen (van 2 jaar terug trouwens). Geen soelaas.

Vanochtend maar de wifi gereset. Hopelijk blijft ie in de default stand staan en gaat ie de ketel op 5C houden.

Gisteren al een ticket aangemaakt. Separaat voor de Ketel :( 255 foutmelding. Die ticket was snel gesloten, maar gelukkig ook weer geopend. Nog geen feedback gehad. Ondanks dat ik in verschillende forum posts lees dat ze binnen 3 uur reageren.

Gezien het feit dat ik nu flink gas heb lopen verstoken omdat de TS op tilt slaat.

Ik hoop dat de community me kan helpen, anders wordt het toch een andere slimme thermostaat. TS is allang niet meer de enige.

Aanmelden of registreren om een reactie te posten