Nieuw onderwerp beginnen

temeperatuurgrafiek totaal in de war

Sinds gistermiddag doet de gemeten temperatuur (oranje lijn) in de temperatuurgrafiek vreemd.

image

Zondagmiddag was de temperatuur ingesteld op 20 graden. Het werd ook daadwerkelijk 20 graden in de kamer. Volgens de grafiek echter was de temperatuur ingesteld op 16 graden.

Sinds vanmorgen gaat de ingestelde temperatuur volgens de grafiek steeds op en neer tussen de 16 en de 19 graden. In werkelijkheid wordt er echter constant 19 graden gevraagd. Het lijkt erop dat de gevraagde temperatuur op de thermostaat gewoon correct wordt weergegeven als 19 graden. Maar helemaal zeker weet ik dat niet want dan moet ik de hele ochtend voor de thermostaat blijven staan om dat te verifiëren.

Wat kan er aan de hand zijn?

2 personen hebben dit probleem

Ik heb het ook gezien. Vreemd. Bij mij volgens mij 2 dagen, als ik het goed zie.

Bij mij hetzelfde beeld, sinds zondagmiddag gaat de ingestelde temperatuur die gelijk moet blijven volgens de grafiek op en neer.  

Zie mijn grafiek ?

image

@Francine - lekker warm was het bij jullie vannacht!

Bij ons ziet het er nu zo uit:

image

Hans 

Gelukkig was de temperatuur niet echt zoals aangegeven in de grafiek.

Vanmorgen mijn interface stroomloos gemaakt en weer aangesloten, denk 

altijd dat als het niet goed is dat het aan mijn apparatuur ligt.

Maar enige reactie/update van de thermosmart techneuten zou wenselijk zijn 

@Francine ik heb vanmiddag ook de interface stroomloos gemaakt en weer aangesloten. dat is waar de oranje lijn even helemaal naar beneden gaat. heeft helaas niets geholpen.

Mijn thermostaat geeft dezelfde grafische verschijnselen als alle bovenstaande. Probleem lijkt mij in ieder geval niet in de woning te leggen maar elders??

Gaarne reactie van afd support 

image

Het probleem lijkt inmiddels te zijn opgelost. Het zou wel netjes zijn geweest als Thermosmart support hier gereageerd zou hebben met 1) een korte bevestiging/verklaring van het probleem en 2) een melding dat het is opgelost.

Hans,

Ik had ook een ticket aangemaakt en daar heb ik netjes het volgende antwoord op gekregen:

Beste Francine,

Wij zijn bezig met groot onderhoud aan onze servers. Op de servers draaien daarvoor enkele processen die veel processorkracht vergen. Helaas zijn daardoor problemen ontstaan met het uitwisselen van data tussen jouw ThermoSmart en de server. 

Het effect was dat je ThermoSmart zo nu en dan iet meer wist welke temperatuur hij moest aanhouden. Als je dit niet gevoeld hebt kwam het wel tot uiting in op de portal.

Ondertussen hebben we het onderhoud stopgezet. Alle systemen werken weer zoals het hoort en je ThermoSmart werkt weer als vanouds. 

Onze welgemeende excuses voor het ontstane ongemak!

Met vriendelijke groet,

Kodjo Kouwenhoven

ThermoSmart

Aanmelden of registreren om een reactie te posten