Nieuw onderwerp beginnen

Display tijdens pauze stand

Het zou handig zijn, als de Thermosmart in de pauze stand is (bijvoorbeeld gedurende de zomermaanden), dat er andere informatie op het display verschijnt dan nu het geval is.

Nu is er een "NIET THUIS" symbool te zien, ik vind dit niet handig, ook niet omdat iedereen die van buiten dit display ziet kan denken dat ik gedurende lange tijd niet thuis ben,

Het zou handig zijn om verschillende mogelijkheden te hebben, bijvoorbeeld;

- Display helemaal uit

- Display met "NIET THUIS" symbool

- Display met binnen en/of buiten temperatuur

5 personen vinden dit idee leuk.

Is al een aantal keren voorgesteld om display meldingen te veranderen bv idd buiten en binnentemp ipv het "huisje" Om een of andere vage reden is dit idee al 3 keer afgeschoten. Zal wel technisch niet mogelijk zijn.

1 persoon vindt dit leuk

Dit verzoek is inderdaad al vaker voorbijgekomen. Ik zou ook graag minimaal de temperatuur zien in plaats van (alleen) het huisje. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

1 persoon vindt dit leuk
Als je kijkt in de afdeling ideen voor thermosmart in de tabs "in behandeling" en "gepland" Zie je dat deze vakken leeg zijn. Ik denk dat we niks meer moeten verwachten. Zal wel klaar zijn. Zeker voor degene met de eerste lichting thermosmart. Ook al tijden geen updates meer. Mijn versie draait op versie 2014 en nog wat. Had meer verwachtingen toen ik dit ding kocht. Jammer...
Oh ja, tab afgewezen staat inmiddels wel helemaal vol. Rest my case..

Bij je instellingen in je portal kun je zelf aangeven hoe helder je display moet zijn. Als je deze (tijdelijk) op 0% zet, is deze op dat moment leeg

Beste Anita. Dat is slechts een workaround voor het compleet uitschakelen van het display. Bovendien moet je dan elke keer als je de TS op pauzestand en weer terug zet de instellingen in de portal wijzigen - niet echt handig. Er zijn in het forum meerdere posts waarin wordt verzocht tijdens de pauzestand "zinvolle" informatie te kunnen weergeven, in plaats van c.q. ter aanvulling op het huisje. Het meest gevraagd is volgens mij de binnentemperatuur, gewoon net zoals deze wordt weergegeven als de thermostaat niet in pauzestand staat. Zo kun je als je de verwarming niet aan hebt (bijvoorbeeld tijdens de zomermaanden, of bij thuiskomst na afwezigheid) toch zien wat de temperatuur is - en of het misschien weer eens tijd wordt de verwarming aan te zetten....

Waarom dan de pause stand gebruiken als je toch thuis bent en de temp af wilt lezen. Zet de kachel op 10 graden, dan gaat hij in de zomer ook niet aan en je kunt wel de temparatuur af lezen. Of laat ifttt de kachel lager zetten als het buiten warm is en vice versa, op deze manier doe ik het, van mij mag de pause stand er helemaal uit. Thermosmart regeld via ifttt alles zelf, en heb nooit een huisje in display, dus de mogelijkheid om van dat huisje af te komen in display is er al, ik vermoedt dat ze bij thermosmart er net zo over denken. Wat ik dan wel mis is afwisselend temp en tijd in display

@rené otto Uiteraard zijn er allerlei workarounds denkbaar. Maar niet iedereen gebruikt domoticz en de thermostaat handmatig op 10 graden zetten en daarna weer terugzetten op de oorspronkelijke stand is een handeling die lastiger is dan een simpele druk op de pauzeknop, zeker als je dat regelmatig doet (bijvoorbeeld bij tijdelijke afwezigheid).

Waar het om gaat is dat de ThermoSmart ook twee temperaturen naast elkaar kan tonen (de ingestelde en werkelijke temperatuur). Dan kan het niet zo moeilijk zijn om in plaats daarvan bijvoorbeeld het huisje en de werkelijke temperatuur te tonen?

Ik heb dan weer helemaal geen behoefte aan een tijd in het display. Daarvoor heb ik een klok in huis en een horloge om mijn pols. En het constant heen en weer springen van temperatuur naar tijd lijkt me erg onrustig.

3 personen vinden dit leuk
Aanmelden of registreren om een reactie te posten