Nieuw onderwerp beginnen

Handmatige instelling beëindigen

Met de app of in de portal is het erg simpel om handmatig de temperatuur aan te passen. Voorbeeld: het programma is op 18 graden ingesteld, maar ik wil tijdelijk 20 graden. Temperatuur wijzigen met een plusje of de slider - klaar!

Maar wat is nou de makkelijkste manier om deze tijdelijke aanpassing te beëindigen. Een knop of keuzemogelijkheid "vervolg programma" ontbreekt helaas.

Ik heb de volgende twee alternatieven gevonden:

1) Handmatig de temperatuur terugzetten naar de oorspronkelijke waarde. Maar dan moet je wel weten wat die oorspronkelijke waarde was, want zodra je de temperatuur handmatig hebt aangepast wordt deze in de app niet meer weergegeven.

2) In de app op de groene knop "active" drukken (of de "on" knop in de portal). Het lijkt er in eerste instantie op dat de thermostaat daarmee terugkeert naar het oorspronkelijke programma. Maar dat is niet zo. Hij komt daarmee in de pauze stand. Je moet dus nog een keer klikken om de pauzestand op te heffen. Als je dat vergeet dan wordt het dus koud in huis...

Heeft iemand nog een beter idee? 

Een knop "terugkeren naar programma" c.q. "handmatige aanpassing opheffen", zoals veel thermostaten die kennen, zou erg handig zijn.

2 personen vinden dit idee leuk.
1 opmerking

Ik vind dit ook een gemis aan de TS. Het lijkt een slimme thermostaat maar vereist wel veel handelingen om eea goed te managen. Daarbij heb ik dat als ik een hand ingestelde temp instel ik niet de tapwatertemperatuur kan regelen dus moet ik wel via pauze en actief het lopende programma terughalen.

Aanmelden of registreren om een reactie te posten